سلام. این پست رو یک‌شنبه می‌خواستم بذارم. چون تولدم بود و من چند وقت پیش که یه چالش‌طور راه افتاد برای گذاشتن عکسی که تلسکوپ هابل تو یکی از روزهای تولدمون گرفته، پیش خودم فکر کردم صبر کنم و روز تولدم (یا حداقل تو پست مخصوص به تولدم!) این عکسو بذارم.

۳۱ اکتبر سال ۲۰۰۵ هابل عکس زیر رو از سحابی NGC 281 گرفته که تو کهکشان راه شیری هم هست. تو این ناحیه احتمالا قراره یه ستاره به وجود بیاد، مثل خیلی از سحابی‌های دیگه که محل تولد ستاره‌هان. هرچند طبق توضیحات سایت هابل قبل از اینکه این حجم از غبار و گاز یه سحابی به‌قدر کافی متراکم بشه تا بتونه یه ستاره تشکیل بده، ممکنه از بین بره. و نوشته در مورد این سحابی هم شاید این اتفاق داره میفته!

ولی خب، کی می‌دونه؟!

مطلب دیگه اینکه؛ از بیشتر سوال‌های این چالش ۳۰ روزه‌ی نوشتن که جدیدا راه افتاده خوشم میاد. راستش زیاد وقت و حوصله‌ی ۳۰ روز نوشتن درباره‌ی همه‌ی سوال‌ها رو ندارم، ولی دوست دارم به بعضیاشون فکر کنم. برا همین گفتم فعلا خود چالشو بی‌خیال، ببینم سوال روز تولدم چیه:

۹) امیدواری که آینده‌ت چطوری باشه؟

خب، به نظرم این سوال خوبیه که آدم روز تولدش بهش فکر کنه. کمی هم سخته چون من -شاید متاسفانه!- با برنامه‌ریزی خیلی دقیقی به آینده‌م فکر نمی‌کنم. البته منم بالاخره یه سری هدف‌ها و برنامه‌ها و امیدواری‌های کلی و جزئی دارم، مثل همه. اما چیزی که تو یکی دو سال گذشته فهمیدم برام اهمیت داره؛ تو مسیر بودنه و آگاه بودن به اینکه دارم چی کار می‌کنم، چی فکر می‌کنم و چی حس می‌کنم. فهمیده‌م که در کنار هدف داشتن، تمرکز روی مسیر هم مهمه. برای همین امیدوارم در مسیر آینده (!) سبک زندگی و عادت‌هایی که الان دارم نصفه نیمه براشون تلاش می‌کنم بالاخره به یه ثباتی برسن. به آرامش و صلح و پذیرش بیشتری اول از همه نسبت به خودم برسم. بدونم که همیشه ممکنه خیلی چیزا رو بلد نباشم یا نداشته باشم، اما به خودم نگاه کنم نه به بقیه. و امیدوارم که همیشه برای یادگیری و تجربه‌های جدید شوق داشته باشم. دوست دارم وقت و انرژیم رو تلف نکنم اما عجله هم نداشته باشم. و یاد بگیرم که بدون سخت و پیچیده کردن همه چیز هم می‌شه یه کار ارزشمند انجام داد! امیدوارم بتونم نگرانی‌ها و فکر کردن‌های اضافی رو کنترل کنم و اجازه ندم مانعم بشن. امیدوارم نقاب برونگرایی زدن تو جاهایی که لازمه راحت‌تر بشه برام! و بتونم تو موقعیت‌های مختلف راحت‌تر و درست‌تر خودم رو ابراز کنم.

می‌دونم که «امیدوار بودن» کافی نیست و منم الان ننشستم فقط امید و آرزو کنم. همین الان هم خودمو تو مسیر خیلی از این‌ها می‌بینم. ولی حرف اینه که استمرار و رسیدن به یه نظم نسبی و حفظش برام مهمه، وگرنه این مسائل شاید خیلی انتهایی نداشته باشن. اما نوشتم که بعدا بدونم تو این مقطع چیا برام مهم بودن.

(خلاصه که امیدوارم بتونم ستاره‌ی درون رو به سمت تولد ببرم!)

به نظرم سوال روز هفتم هم مرتبطه که الان بهش جواب بدم:

۷) نشان زودیاک/ صورت فلکی/ طالع‌بینی ماه تولدت چیه؟ فکر می‌کنی به شخصیتت می‌خوره؟

ماه آبان معادل با برج عقربه (♏). (تو عکس اول پست هم من یه عقرب می‌بینم! شما چطور؟!) از عقرب اولین چیزی که می‌شناسیم نیش‌شه! زبون منم نیش داره =)) قبلا بیشتر داشت، الان به نظرم بهتر می‌تونم کنترلش کنم و جلوی زبونم رو بگیرم. دیگه اینکه عقرب خیلی مرموز و سریعه، و همچنین رک، مغرور و حسود :))) کلا خیلی موجود خاصیه و شبیهش پیدا نمی‌کنید :دی

خب ببینید، من از این بحثای ستاره‌شناسی و چیزایی که درباره‌ی صورت‌های فلکی و اینا می‌گن خوشم میاد. ولی منبع درستی تا حالا براش پیدا نکردم و به این طالع‌بینی‌های ماه تولد که تو سایتای مختلف ریخته هم استناد نمی‌کنم. چون خیلی وقتا متفاوتن و آدم ویژگی‌های هر ماه رو رندم هم که می‌خونه می‌بینه نصف‌شون رو داره! یا مثلا می‌بینه نصف سنگ‌های موجود در طبیعت سنگ ماه تولدشن :)) ولی بدم نمیاد کلی‌تر درباره‌ی این موضوعا بدونم و ببینم چی می‌گن، بدون اینکه بخوام الزاما ویژگی‌های خودم رو باهاش مطابقت بدم.

در کل تو این یکی دو سال، چیزای مختلفی از جهان‌بینی‌های مختلف به چشم و گوشم خورده. از دین و فلسفه بگیر تا ستاره‌شناسی و انرژی و غیره. یکی دیگه از امیدواری‌هام اینه که بتونم تو این‌ها کمی عمیق‌تر بشم، ببینم هر کدوم چطور به جهان و انسان نگاه می‌کنن و چه نقاط مشترکی دارن.

+ همچنین امیدوارم آینده‌ی نزدیکم طوری باشه که برای گذاشتن هر پست یه هفته باهاش سر و کله نزنم :/ (همین که الانم خیلی جاها جلوی خودمو گرفتم که توضیح اضافه ندم یه پیشرفته!)