امروز صبح که داشتم میومدم، تو ترافیک، یکی از این بیلبوردها توجهم رو جلب کرد. درباره‌ی پیشرفت هسته‌ای بود و نوشته بود: «تولید پودر بندآورنده‌ی خون با کمکمک فناوری هسته‌ای». اون کمکمک اشتباه تایپی من نیست، اشتباه تایپی تایپیست بیلبورد بوده :)) فکر کردم که لابد به طراح بیلبورد جمله رو دادن و اونم وسط تایپ حواسش پرت گوشیش یا صحبت با همکارش شده. شایدم کیبوردش مثل کیبورد بلوتوثی من خراب بوده. آخه کیبورد من این مدلی شده که بعضی کلیدهاش درست کار نمی‌کنن. حرف مورد نظر یا تایپ نمی‌شه یا یهو چند بار تایپ می‌شه! هر بار هم یه سری کلید متفاوت این بازی رو درمیارن. مشکل از باتریش هم فکر نکنم باشه چون عوض کردم و بازم فقط دو روز خوب بود. حدس می‌زنم یه بار که با دستمال تمیزش می‌کردم، دستماله زیادی خیس بوده :)) خلاصه حقوقمو که بدن باید یه جدیدشو بخرم. این یکی قدیمیه و اصلا یادم نمیاد از کجا گیرمون اومده. البته حقوقم رو که بدن چیزای دیگه‌ای هم هست که دلم می‌خواد یا نیاز دارم که بخرم. اما حقیقتا ماوس و کیبورد بی‌سیم برام اولویت داره.

بگذریم، طراحه رو می‌گفتم که لابد با حواس‌پرتی این جمله رو تایپ کرده و پیش خودش گفته چرا دوباره چِکش بکنم؟ رئیسم نگاه می‌کنه اگه مشکلی داشت می‌گه. فرستاده واسه رئیسه و اونم که ذهنش درگیر مسائل مهم‌تر بوده یه نگاه سرسری کرده و فرستاده واسه چاپ. شایدم داشته به کم‌کم انجام دادن یه کاری فکر می‌کرده و برای همین تو اون لحظه کمکمک به نظرش عجیب نیومده. تو چاپخونه هم که کسی حواسش به این چیزا نیست، فقط زدن چاپ بشه. بعدشم بیلبورد رو لوله کردن و دادن به چند تا کارگر که برن نصبش کنن. اونا هم دلیلی نداشته بخوان نوشته‌ی روی بیلبورد رو چک کنن، فقط باید کار نصب رو درست انجام می‌دادن. خلاصه که نتیجه گرفتم ناظری این وسط در کار نبوده.

قبلا هم غلط املایی دیدم رو بیلبوردها -حتی اگه هکسره‌ها رو فاکتور بگیرم. یه بار اون سال که اتوبوس دانشگاه آزاد چپ کرد، یه بیلبورد نوشته بود: «در فراغتان سوگواریم» در حالی‌که باید می‌نوشت: فراق. چون فراغ یعنی آسایش و فراق یعنی دوری و به نظرم دومی اینجا معنی می‌ده. اون موقع توییتر داشتم و عکسشو گذاشتم اونجا. استوری هم کردم. چند روز بعد بیلبورده رو برداشتن. که البته احتمالش کمه تحت تاثیر توییت من بوده باشه، چون مخاطب چندانی نداشتم. به هر حال، با این که به نظر میاد تعدادمون کمه، ولی مشخصا غیر از من آدمای دیگه‌ای هم هستن که رو غلط املایی حساسن. کاش یه انجمن مخفی تشکیل بدیم و یه فکری برای مجازات کسایی بکنیم که تو سطح شهر غلط املایی پخش می‌کنن!