من بیشتر وقتا به جای وی‌پی‌ان، با پراکسی‌های خود تلگرام بهش وصل میشم. اگه استفاده کرده باشین، حتما دیدین که خیلی وقتا اون کانالی که ازش پراکسی گرفتین بدون اینکه حتی عضوش باشین، پین میشه اون بالا. و خیلی وقتا کانالایی که موضوعای مختلفی دارن، میان چهار تا پراکسی هم می‌زنن و اینطوری بیشتر دیده میشن. بعضا کانال‌های غیر اخلاقی هم پیدا میشه این وسط، که منم سریع پراکسی رو عوض می‌کنم!بی تقصیر =))

حالا امروز یه کانال خبری اومده بود اون بالا، که خودش مرتب داشت تبلیغ یه کانال دیگه رو می‌کرد. به این شکل که: سازمان ژئوفیزیک اعلام کرد مردم امشب آماده‌ی زلزله‌ی ۷.۲ ریشتری باشند! بعد اگه می‌خواستی لیست شهرهایی که قراره توشون زلزله بیاد رو ببینی باید تو کانال زیر عضو می‌شدی! رفتم تو اون کانال (که اسمش موثق نیوز بود!) ببینم نکنه علم پیشرفت کرده و من خبر ندارم! و دریغ از حتی یه گزارش از شهرهای رو گسل، زلزله‌های اخیر، یا هر چیزی که به شکلی مربوط به زلزله باشه!

می‌دونم که این مسئله چیز جدیدی نیست، ولی واقعا چرا بعضیا اینطور به شعور مخاطب توهین می‌کنن؟ (یا چرا می‌ذاریم توهین کنن؟) صرفا برا تبلیغه؟ یا شایعه‌پراکنی؟ یا چی؟

خوشحالم که مدت زیادیه هیچ سایت و کانال خبری رو دنبال نمی‌کنم! امتحان کنید و نگران نباشید؛ اگه یه هفته از اخبار جزئی ایران و جهان (که به هر حال به شایعات هم آلوده میشه) مطلع نشید نه تنها چیزی از دست نمی‌دید، اعصابتون هم راحت‌تر میشه.

خبرای مهم هم بالاخره خودشونو به گوش آدم می‌رسونن.

پ.ن. حالا زلزله که خوبه. بعدش باز یه خبر الکی گذاشت که اگه می‌خواین کلیپ تعرض فلان معلم به دانش‌آموزش رو ببینید برید تو این کانال :|

پ.ن۲. مسئول محترم! ضرری که فیلتر کردن تلگرام داشت، خود تلگرام نداشت!

+ اولش فقط پاراگراف دوم پست رو می‌خواستم بنویسم. چرا اینقدر حرف می‌زنم من؟ :))