سلام

همون‌طور که حتما خیلیاتون دیدین، پویشی راه افتاده جهت درخواست از بیان برای توسعه‌ی خدماتش. به‌طور خلاصه قراره سرویس‌های مورد نیازمون که کمبودش تو بیان حس می‌شه رو لیست کنیم. این پویش از اینجا شروع شده و می‌تونید اونجا جزئیاتش رو کامل بخونید. ضمنا از آقا حامد ممنونم که منو هم دعوت کردن.

من نمی‌دونم این کار چقدر فایده داره و مدیرای بیان اصلا هستن که پستامون رو بخونن یا نه :)) ولی اصولا معتقدم که به سهم خودم باید برای بهتر شدن فضایی که توشم یه تلاشی بکنم. باشد که با زیاد شدن پست‌های این پویش، بهشون توجه هم بشه :)

مواردی که الان به ذهنم می‌رسن (و ممکنه تکراری هم باشن) اینا هستن:

۱) طراحی اپلیکیشن موبایل یا متناسب شدن پنل مدیریتی در موبایل - من تجربه‌ی استفاده از اپلیکیشن موبایل میهن‌بلاگ رو داشته‌م و گرچه نمونه‌ی خوبیه ولی اون هم خیلی جای کار داشت (الانشو نمی‌دونم). وقتی از اپلیکیشن صحبت می‌کنیم حداقل چیزی که می‌خوایم یه ادیتور یوزر فرندلی برای راحت نوشتن پست‌هاس و نوتیفیکیشن برای اعلام لایک و کامنت و پست و دنبال‌کننده‌ی جدید و...

۲) بهبود در کارکرد نرم‌افزار مهاجرت - الانو نمی‌دونم، ولی من پارسال نتونستم پست‌ها و مطالبم رو از میهن‌بلاگ منتقل کنم اینجا. توی وبلاگ این نرم‌افزار هم کسی پاسخگو نبود! آخرین کامنت‌هایی که اونجا تایید شده برای مهر ۹۴ هست و هنوز گوشه‌ی وبلاگ عنوان «نسخه‌ی آزمایشی» به چشم می‌خوره! بدیهیه که کارکرد درست این نرم‌افزار در جذب کاربر از سرویس‌های دیگه موثره.

۳) تجدید نظر در بخش امکانات اختیاری - مثلا رایگان کردن جاوا اسکریپت :دی جدا از شوخی، نمی‌گیم کلا همه چی رو رایگان کنن ولی بعضی محدودیت‌ها رو می‌تونن کمتر کنن. یا مثلا یه پیشنهاد اینه که کاربر بتونه در یک سال از چند امکان محدود به انتخاب خودش به طور رایگان یا با قیمت پایین‌تر استفاده کنه.

۴) فعال شدن امکان تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان - حقیقتش من تا حالا از هیچ‌کدوم از وبلاگ‌هام بک‌آپ نگرفتم، ولی دوستان که اشاره کردن دیدم واقعا اینجا غیرفعاله! و خب قشنگ نیست!

۵) اضافه شدن قابلیت منشن کردن افراد - حداقل در کامنت‌ها!

و موارد دیگه‌ای که سایر دوستان اشاره کردن... (می‌تونین وبلاگ‌هایی که تو این پویش شرکت کردن رو آخر همون پست شروع‌کننده‌ی پویش ببینید.)

‌‌

من هم از این وبلاگ‌ها دعوت می‌کنم تو این پویش شرکت کنن: راسپینا، هیچ، رد پای خاکستری زمان، سرزمین من، بوی خوش زندگی و هر کس دیگه‌ای که دوست داشت :) (الان مثلا اگه امکان منشن کردن بود، این دوستان بدون دیدن پست من می‌فهمیدن صداشون کردم!)