سلام

قبلا هم فکر کنم اینجا گفتم که مرتب کردن اطرافم چقدر به آروم و مرتب شدن مغزم کمک می‌کنه. فکر کنم برای همه صادق باشه البته.

حالا اتاقم یا بخشایی از خونه که هیچی، یه بازه‌ای آزمایشگاه‌مون تو دانشگاه خیلی به‌هم‌ریخته بود، یه وقتا اونجا رو هم یه دستی می‌کشیدم! مثلا یه میزو مرتب می‌کردم دو روز بعد دوباره می‌دیدم پر از آشغال و وسیله‌س :)) (نمی‌دونم چرا لیوانی رو که توش چیزی خورده بودن همین‌جوری می‌ذاشتن رو میز :/) البته به خودم یادآوری می‌کردم لازم نیست زیاد همه جا رو مرتب کنم که ملت فکر کنن وظیفه‌مه. بیشتر می‌خواستم همون قسمتی که خودم می‌شینم شلوغ نباشه.

اتاقم رو هم مخصوصا از پارسال که بیشتر خونه‌م، هر بار وسایل یه قسمت‌شو ریختم بیرون و دوباره مرتب کردم (اینایی که می‌گم حالت وسواس نیست که همه‌ش در حال جمع و جور یا تمیز کردن باشم). و الان با اینکه هم‌چنان به نظرم شلوغه و جا کم دارم، خب مرتب‌تر از این نمی‌شه! مرحله‌ی بعد دور ریختن یا بخشیدن وسایلیه که استفاده نمی‌کنم. بعد اگه لازم بود می‌تونم قفسه یا جعبه‌هایی بخرم که وسایلو بازم مرتب‌تر تو کشوها و گوشه‌کنارها جا بدم. چند وقته جعبه‌هایی رو که از خریدای اینترنتی به دست میان دور نمی‌ندازم، میارم وسایل کوچیکو می‌ذارم تو اونا که پخش و پلا نباشن. چون راستش خیلی هم دلم نمیاد همه چی رو دور بندازم!

حالا یه مدته یه کانال یوتیوب پیدا کردم، یه دختر فنلاندیه که می‌ره خونه‌ی فالورهاشو تمیز می‌کنه! خب اونطور که فهمیدم به شغلش هم یه ربطی داشته ولی علاقه‌ش هم هست. کلا یه خونه‌ی کثیف می‌بینه ذوق می‌کنه :)) بعد یه جوری با عشق آت و آشغالایی رو که از زیر وسیله‌های پخش زمین پیدا کرده میاره جلوی دوربین که ببینیم چی پیدا کرده، آدم باورش نمی‌شه این مثلا کپکه که داره می‌بینه :)) (من که نسبت به کپکِ تو لیوان یه بار مصرفای آزمایشگاه اصلا حس خوبی نداشتم :/)

خونه‌هایی که میره هم واقعا کثیف و به‌هم‌ریخته‌ن و کلی وسیله همه‌جا پخشه. حالا صاحباشون اغلب یه مشکلی داشتن که وضع خونه‌شون اینطوری شده. مثلا یکی افسردگی داشته یکی اسکیزوفرونی، یا یکی‌شون یه پیرمرد تنها بوده که نوه‌ش از این خانومه کمک خواسته و موارد دیگه. ولی هر چی هم این مشکلات باشه، بازم نمی‌تونم این فکرو از سرم دور کنم که اینا لحظه‌ی آخر از عمد خونه رو به‌هم‌ریخته‌تر کرده‌ن =)) هر چی هم کثیف‌تر باشه دختره بیشتر از کارش لذت می‌بره :)) دیوونگی باحالی داره :)

به نظرم اومده دیدن ویدیوهای این سبکی هم تاثیری شبیه همون وقتی داره که خودم اتاقمو تمیز می‌کنم. ولی خدا رو شکر می‌کنم که تو اتاق من مواد غذایی کپک‌زده پیدا نمی‌شه، چون فکر نمی‌کنم اون‌قدرم دیگه خوش بگذره بهم!