سلام، سال نو مبارک. امیدوارم تعطیلات رو خوب گذرونده باشین و امسال روزهای خوب و پربرکتی در انتظار همه باشه.

این اولین پستم تو ۱۴۰۲ هست. چند بار نشستم یه عالمه چیز نوشتم، بعد رسیدم به اینکه بهتره اینطوری شروع کنم:

من این چند سال که با ایده‌ی نام‌گذاری یا انتخاب تم برای سال جدید آشنا شده‌م، سعی کرده‌م هر بار با توجه به وضعیتم یه موضوعی رو انتخاب کنم و در طول سال در اون راستا حرکت کنم تا حتی شده چند قدم در اون زمینه بهتر بشم. این کار جای هدف‌گذاری رو نمی‌گیره ولی به هدف‌ها و تلاش‌های آدم جهت می‌ده.

اسمی که برای امسالم انتخاب کردم اینه: سبک‌باری.

«سبک‌باری» تو لغت‌نامه‌ها بیشتر چیزی به معنی آسودگیه. اما من از چند موضوع دیگه که تو ذهنم بود به این کلمه رسیدم؛ من منظورم سبک کردن بارهای ذهنی و بستن پرونده‌هاییه که مدت‌ها الکی بازن و خاک می‌خورن، همین‌طور اولویت‌بندی بهتر برای اینکه گرفتار چند کار موازی نشم و بتونم در مورد ادامه دادن یا رها کردن یک کار قاطعانه تصمیم بگیرم، و حتی کم کردن وابستگی‌م به برخی اشیاء یا به ثبت کردن وسواس‌گونه‌ی برخی مطالب.

که البته در نهایت انتظار دارم همه‌ی اینا به تمرکز بهتر و همون آسودگی هم منجر بشه.

این‌ها همه مواردی هستن که مدت‌هاس تو ذهنم و زندگیم باهاشون درگیرم، برای حل‌شون تلاش‌هایی کردم و قبلا هم کم‌وبیش درباره‌شون نوشته‌م. تا این اواخر که به این نتیجه رسیدم می‌شه حول یه محور مشترک بهشون نگاه کنم.

در مورد هر کدوم دلم می‌خواد باز هم حرف بزنم و بعدا حتما خواهم نوشت، اما فکر کردم برای شروع همین مقدمه مناسب و کافی باشه.

آخیش! فعلا همین :)